AFAM Bakdrev #520 SLK+ - Beta 250/300, RR125/200/250/300/350/390/400++

AFAM Bakdrev #520 SLK+ - Beta

250/300, RR125/200/250/300/350/390/400++

Varenr: 38300SLK+00
Veil.579,00
Salgsenhet: 1stk
BeskrivelseTeknisk InfoTilbehørOm ProdusentenKjøretøyliste
Beskrivelse

 

AFAM Tannhjul er produsert etter de høyeste kvalitetsstandarder og utvikler stadig nye tannhjul i lette materialer tilpasset de høye kravene til dagens motorsykler på markedet. Levetid, vekt, sikkerhet, effektivitet, tannform og materialer er elementer som AFAM kombinerer for å tilby deg en bekymringsfri og optimal girkasse.
 

 

AFAM Selvrensende Bakdrev i C45N stål (SLK +) gir en maksimal vektbesparelse takket være sin fjerde-generasjons T4-design som blir maskinert i CNC-maskiner. Det produseres i svart farge ved galvanisering og er utstyrt med gjørmespor som gjør dette tannhjulet ideelt for alle terreng uansett værforhold, fra sandløp, Dakar Rally til MX1.

 

  • Maksimal levetid på grunn av herdingsprosess med induksjon.
  • CNC-maskinert til en optimal vekt/styrke-balanse for best mulig prestasjon.
  • Maskinerte "renner" på hver side av tannhjulet som separerer ut sand og møkk og optimaliserer driftsforholdene for kjedet.
  • 4 ganger så høy hardhet i forhold til aluminiumstannhjul, målt i Rockwell Skala:

 

ALU 7075T6 STÅL C45N HERDET STÅL C45N 
11 HCR 19 HCR 48 HCR

 

For å optimalisere kjøreegenskaper så har AFAM maskinert ned vekten på SLK+ tannhjul uten å gå på bekostning av kvalitet og levetid. Se under for en tabell på vektforskjeller i gram både på andre materialer fra AFAM men også snittvekten på stål/aluminiums-tannhjul fra andre leverandører. SLK+ tannhjul vil bedre din sykkels evne til retningsendring og håndtering på grunn av reduksjon av gyrokreftene.

 

TENNER

 
AFAM SLK

CA VEKT (g)
AFAM STÅL

CA VEKT (g)
AFAM ALU+

CA VEKT (g)
MERKE «X»
ALU/STÅL

CA VEKT (g)
47 667 987 331 713
48 679 945 342 726
49 708 984 353 742
50 727 1031 366 754
51 750 1135 379 768
52 784 1237 413 803

 

 

Dette tannhjulet er perfekt for alle MX-sykler fra 125cc til 450cc. Det har blitt testet på en 450cc MX1-sykkel under verst tenkelige forhold på baner med sand og gjørme og SLK+-tannhjulet oppførte seg perfekt og viste ingen tidlig deformasjon eller slitasje. For å overholde alle størrelser og geometriske toleranseverdier serieproduseres tannhjulet i høypresisjons digitale maskiner for å forhindre mekaniske deformasjoner av stålet. Til tross for alle fordelene med dette selges SLK-tannhjulet til en veldig attraktiv og konkurransedyktig pris.

 

 

Teknisk Info

Produktinformasjon

Drevtype (Bak) Stål SLK (Lettvekt, Selvrensende)


Tilbehør
Om Produsenten
Kjøretøyliste
BETA 250 X-Trainer (2019 - 2021)
BETA 300 X-Trainer (2019 - 2021)
BETA RR 125 Enduro / Enduro Racing (2018 - 2021)
BETA RR 200 Enduro (2019 - 2020)
BETA RR 250 Enduro / Enduro Racing (2013 - 2021)
BETA RR 300 Enduro / Enduro Racing (2013 - 2021)
BETA RR 350 EFI Enduro / Enduro Racing (2015 - 2021)
BETA RR 350 Enduro / Enduro Racing (2013 - 2015)
BETA RR 390 EFI Enduro / Enduro Racing (2015 - 2021)
BETA RR 400 Enduro (2013 - 2014)
BETA RR 430 EFI Enduro / Enduro Racing (2016 - 2021)
BETA RR 430 Enduro / Enduro Racing (2015)
BETA RR 450 Enduro (2013)
BETA RR 450 Enduro / Enduro Racing (2014)
BETA RR 450 Enduro Racing (2013)
BETA RR 480 EFI Enduro / Enduro Racing (2015 - 2021)
BETA RR 498 Enduro (2013)
BETA RR 498 Enduro / Enduro Racing (2014)
BETA RR-S 350 (2018 - 2020)
BETA RR-S 390 Enduro 4T (2018 - 2020)
BETA RR-S 430 (2018 - 2021)